Tuesday, January 13, 2009

KEMENTERIAN PERTAHANAN MALAYSIA DIGEMPARKAN DENGAN SERUAN JIHAD

Source: http://angkatantentera.blogdrive.com/


Dibumi Malaysia berlakunya catatan sejarah buat pertama kalinya, sebuah badan politik menyeru tentera Malaysia melakukan JIHAD. Peristiwa ini berlaku di Jalan Semarak berhampiran dengan Masjid Khalid Al Walid.


Seruan ini dilaksanakan oleh badan politik dunia yang tidak asing lagi Hizut Tahrir Malaysia. Untuk Makluman, Hizbut Tahrir adalah badan politik Islam yang menyeluruh dan bertapak di hampir 100 buah negara.

Seruan atau perhimpunan aman ini dilakukan setelah selesai solat jumaat di Masjid Khalid al Walid Jalan Semarak. Seruan yang ditujukan khas kepada para perajurit2 Malaysia, Panglima2, Pemerintah, dan umumnya umat Islam itu adalah tunjuk rasa protes bagi kekejaman yang dilaksanakan oelh rejim Israel kepada umat Islam Palestin.

Antara kata seruan yang dilaungkan adalah " wahai pemerintah kaum muslimin, wahai tentera -tentera kaum muslimin, kami dari Hizbut Tahrir mewakili anak kita di Palestin yang sedang kesakitan. Di manakah anda wahai Tentera Muslimin?. Apakah kalian tidak takut ketika berhadapan dengan ALLAH s.w.t kelak?. Tidakkah kalian gusar dengan kekuatan dan peralatan yang kalian lengkapi itu di akhirat kelak akan menjadi saksi dihadapan ALLAH s.w.t dan menyatakan kalian hanya menjadi hamba kepada sesama manusia tanpa menggunakan mereka ke jalan ALLAH?.

UNTUK APA KALIAN DILATIH MENJADI TENTERA TETAPI KALIAN HANYA BERDIAM KETIKA UMMAT ISLAM DI PALESTIN DIBANTAI. LUPAKAH KALIAN YANG KALIAN ADALAH ANAK CUCU SALAHUDDIN AL AYUBBI? ADAKAH KALIAN INGIN MENUNGGU MUSUH ALLAH MELAKUKAN KEKEJIAN TERHADAP UAMT ISLAM?

Setelah perhimpunan dilaksanakan secara aman, seruan diteruskan dengan perarakan diiringi laungan jihad dan menyatakan akan kembalinya tentera-tentera Nabi Muhammad s.a.w sepertimana janji baginda kepada kita. Majlis berakhir dengan penyerahan memorandum seruan jihad seluruh dunia oleh HIZBUT TAHRIR kepada Panglima Tentera MALAYSIA.

MAJLIS BERAKHIR DENGAN AMAN TANPA ADA KEKECOHAN....

Klik Gambar Untuk Melihat Gambar Yang Besar Dan Jelas





2 comments:

Naza said...

MashaAllah I read about this at HTM website. It filled my heart with so much joy! Alhamdulillahi Rabbil Alameen. We pray to Allah that He will unite the hearts of the Muslims and bring us the Khilafah soon.

khadijahwmg said...

Alhamdulillah. May Allah bestow the hearts of muslimin with courage.